ورود به فروشگاه اینترنتی
محبوب ترین غذاهای فرانسوی
۰۴آذر

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

اخبار

غذاهای فرانسوی از مشهورترین و متنوع ترین انواع غذا در جهان است؛ به طوری که می توان گفت که تنوع غذاهای فرانسه بیش از هر کشور دیگر است؛ فقط غذاهای چینی از نظر تنوع قابل رقابت با غذاهای فرانسوی است.


تنوع غذاهای فرانسوی را به دلیل تنوع آب و هوایی, جغرافیایی و فرهنگ مردم آن در قسمت های مختلف کشور و در ارتباط با دیگر فرهنگ ها در اقصی نقاط جهان می دانند. در زیر به چند نمونه از معروف ترین این غذاها اشاره می کنیم:

 

-         لورن (Lorraine):

این غذا از محبوب ترین غذاها در بین مردم فرانسه به شمار می رود, به کیکی شباهت دارد که طعم آن شور است. مواد اولیه لورن عبارتند از: تخم مرغ, پنیر, ژامبون وخامه. این غذا پیتزای فرانسه محسوب شده و مردم فرانسه آن را هم سرد و هم گرم مصرف می کنند. پخت آسان و طعم خوب لورن از دلایل علاقه مردم فرانسه به این غذا است. لورن نام یک منطقه در فرانسه است. زمانی لورن غذای مخصوص این منطقه بود, اما هم اکنون در سراسر کشور تهیه می شود.

غذاهای فرانسوی

 

-         آندویت (Andouillettes):

نوعی سوسیس است که از دل و جگر تهیه می شود و در کنار آن از چیپس یا پوره سیب زمینی استفاده می کنند. این غذا مخصوص منطقه اراس (Arras) است.

غذاهای فرانسوی

 

 

-         آنگوی اور (Anguilles au vert):

این نوع غذا از مارماهی , همراه با اسفناج و برگ های گیاه ترشک و شراب سفید تهیه شده و با جعفری تزیین می شود. این غذا را سرد یا گرم عرضه می کنند و با نان سرخ شده می خورند.

غذاهای فرانسوی

 

-         کارپ البیر (Carpe al a biere):

این غذا از ماهی کپور رودخانه ای درست می شود و آن را با کره, پیاز , موسی, کرفس, برگ بو, و آویشن در فر می پزند و داخل نان مخصوص قرار می دهند.

غذاهای فرانسوی

 

-         کک البیر (Coq ala a biere):

آب مرغ غلیظی است که در منطقه لیک (Licques) از پرندگان شکاری یا مرغان وحشی تهیه می شود. این غذا همراه با سبزیجات پخته می شود.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         فلامیش (Flamiche):

نام یک نوع کیک میوه دار مربایی است که در منطقه فلامیش مصرف می شود. بهترین نوع این کیک با تره تهیه می شود. گاهی نیز این کیک را با پنیر محلی تهیه می کنند. کیک فلامیش ممکن است طعمی شیرین یا طعم های دیگر داشته باشد.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         تارت افروماژ (Tarte au fromage):

نوع دیگری از کیک پنیری فلامیش است. روی این کیک باز است و مواد را داخل آن می ریزند. این کیک را با پنیر محلی تهیه می کنند و این پنیر معمولا طعمی ترش دارد.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         لس کربناد فلامندس (Les Carbonades flamandes):

نوعی آبگوش خیلی غیظ منطقه فلاندری(Flamder) است. این غذا با گوشت های تکه تکه که قبلا روی کباب پز پخته شده, همراه با پیاز و نوشیدنی محلی این منطقه تهیه می شود.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         گفرس آلا سیتروبه (Gaufres a la citrouille):

نوعی کلوچه که با کدو تنبل, آرد, نوشیدنی و سبزیجات در طعم های مختلف تهیه میشود. در داخل این کلوچه مواد مختلفی قرار می دهند.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         هشپوفلاماند (Hochepot flamand):

آبگوشت غلیظی که با گوشت گاه, گاومیش, گوسفند و ژامبون نمکی تهیه می شد. قبلا همه این مواد را همراه با سبزیجات مختلف مثل هویج, سیب زمینی, تره, پیاز, شلغم, سیر, کرفس, و لوبیا مخلوط می کردند. اما در حال حاضر معمولا فقط با گوشت گاومیش و سبزیجات تهیه می شود.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         پچولش (Potjevleisch):

این غذا را در قابلمه های مخصوص سنگی درست می کنند که باعث لذیذتر شدن آن می شود. در طبخ آن از گوشت قورمه شده استفاده می کنند. این غذا از چند نوع گوشت تهیه می شود. اغلب گوساله و خرگوش یا مرغ با اردک و خرگوش که گاهی گوساله نیز به آن اضافه می کنند و با پیاز, موسیر, سیر, نوشیدنی محلی, سبزی خشک, لیمو و گوجه فرنگی پخته می شود. این غذا مخصوص منطقه فلامیش است.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         سوپ الی (Soup al ail):

این غذا مخصوص منطقه دوئه (Douai) و همان سوپ سیر است.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         تارت اگرو بور (Tarte agros bords):

نوعی کلوچه ی شیرین که روی آن باز است. کرم, پودر و سایر مواد را داخل آن قرار می دهند و روی آن پوشیده نمی شود. غیر از کرم, پودر, شیر, تخم مرغ و شکر نیز به آن اضافه می کنند. این کلوچه, شیرینی رسمی مردم فرانسه است و در فر چوبی پخته می شود.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

-         واتر زویی (Waterzooi):

آب ماهی غلیظی است که با سبزیجات, خامه و هر ماهی خاردار مانند کپور و اردک ماهی تهیه و بعضی اوقات نیز با مرغ و یا هر گوشت سفید دیگری نیز پخته می شود.

محبوب ترین غذاهای فرانسوی

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

پرطرفدارترین خوراکی ها بروسکتا دلایل کافی برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده محبوب ترین پیتزاها
پرطرفدارترین خوراکی ها بروسکتا دلایل کافی برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده محبوب ترین پیتزاها

 

 

×