ورود به فروشگاه اینترنتی
روانشناسی رنگ‌ها در فست فود و رستوران
۱۱بهمن

روانشناسی رنگ‌ها در فست فود و رستوران

اخبار

برخی رنگ های مشخص می توانند احساسات افراد و حال روحی آن ها را تحت تاثیر قرار دهند. اگر در حال مدیریت یک رستوران و یا فست فود هستید و یا قصد دارید به زودی یک رستوران راه اندازی کنید انتخاب رنگ مناسب در فروش بیشتر به شما کمک ویژه ای خواهد کرد.


رنگ‌های گرم مانند نارنجی، زرد و قرمز
رنگ‌های نارنجی و قرمز و زرد بیشتر برای فست فودها مناسب می‌باشند (زیرا تحریک‌کننده اشتها هستند) نه برای رستوران‌ها، زیرا این رنگ‌ها مشتریان را نیز زود از محیط خسته می‌کنند. برای فست فود ها که غذا سریع سرو میشود این رنگ ها مناسب است زیرا علاوه بر افزایش اشتها سبب می شود افراد زودتر محیط را برای مشتریان جدید خالی کنند اما برای رستوران ها که زمان آماده سازی غذا طولانی تر است و زمان بیشتری برای صرف غذا نیاز است این رنگ ها مناسب نمی باشند.


قهوه‌ای
رنگ قهوه‌ای نیز از جمله رنگ‌هایی است که کاهش‌دهنده اشتها می‌باشد و برای افراد یادآور غذای سوخته و یا خیلی پخته شده است.


آبی و بنفش
استفاده از نور آبی در محیط رستوران، محیط را برای مشتریان خسته‌کننده می‌کند. رنگ آبی به این دلیل که مواد غذایی در هنگام فاسدشدن رنگ آبی به خود می‌گیرند، برای عموم افراد رنگ اشتهاآوری نمی‌باشد. رنگ آبی و بنفش در ضمیر ناخوداگاه معمولا یاداور سموم است اگر می خواهید مشتری زیادی داشته باشید و غذای زیادی سفارش دهند از رنگ آبی و بنفش کم تر استفاده کنید.

 

سبز

رنگ سبز یک رنگ اشتها آور است و می تواند بینایی را بهبود ببخشد. رنگ سبز یاداور طبیعت بوده و حس بهتری را به افراد القا می کند. استفاده از رنگ سبز در محیط رستوران ایده بسیار خوبیست.

 

خاکستری
خاکستری و یا طوسی از رنگ‌هایی است که موجب کاهش اشتها می‌شود و مناسب فست فود و رستوران نمی باشد. استفاده زیاد از این حد موجب کاهش مشتری و سفارش کمتر غذا می شود.

 

 

مطالب مرتبط :

بهترین رستوران های جهان عجیب ترین رستوران ها قدیمی ترین رستوران جهان خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا
بهترین رستوران های جهان عجیب ترین رستوران ها قدیمی ترین رستوران جهان خطرناک‌ ترین رستوران‌ های دنیا

 

تمامی مطالب متعلق به سایت تک آشپزخانه می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

×