ورود به فروشگاه اینترنتی
ویژگی های پرسنل یک رستوران
۲۲آذر

ویژگی های پرسنل یک رستوران

تکنیک های توسعه

هر کسی می داند که یک تجربه بد در رستوران چکونه است. برای دریافت نوشیدنی خود باید مدت طولانی صبر کنید، هر سفارش خود را باید دو بار تکرار کنید و در آخر هم با شما رفتار بی ادبانه ای می شود. اما اگر به جای این اشتباهات و سهل انگاری ها یک سرو به موقع و موفق صورت گیرد چقدر می تواند در ایجاد یک خاطره خوب برای مشتریان موثر باشد؟

در ادامه مطلب 7 راهنمایی درباره چگونگی یک سرو موفق ارایه شده است.


منو را بشناسید

زمانی که مشتری از شما سوالی می پرسد یک پاسخ اجمالی و سریع می خواهد. پس لازم است همه افراد رستوران طعم همه ی غذاها و نوشیدنی ها را چشیده باشند و حتی اگر آلرژی و یا رژیم غذایی خاصی دارند در این مورد از سایر همکاران خود کمک گرفته و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنند.

همیشه قادر به ارایه اطلاعات برای سوالاتی که درباره منو و غذاها از شما می پرسند باشید. مشتریان انتظار دارند شما بیشتر از آن ها درباره منو رستوران بدانید و برای کمی راهنمایی در انتخاب بهتر غذای خود حتما قدردان شما خواهند بود.

کنترل روند صرف غذا

شما نمی توانید تمام روند تحویل به موقع غذا را کنترل کنید چون تا غذا از آشپزخانه آماده نشود نمی توانید آن را سرو کنید اما می توانید از سرو نوشیدنی در زمان مناسب اطمینان پیدا کنید و اینکه غذای خود را با پیش غذا دریافت نکنند. تمیز کردن میز قبل از اینکه غذای همه به پایان رسیده باشد باعث ایجاد عجله می شود که برای هیچ کس خوشایند نیست. مشتری نباید از کنترل شما بر روند صرف غذا بترسد و باید میز خود را با آرامش پس از اتمام غذا ترک کند.

توجه کنید، اما نه سرزده

سرویس دهنده باید بداند که چه زمانی یک میز نیاز به توجه دارد. برای مشتری رضایت بخش نیست که یک نفر مدام او را چک می کند پس هشیار باشید و از چشم و گوش خود استفاده کنید تا متوجه نیاز مشتری شوید اما فضای لازم برای راحت بودن را نیز به او بدهید.

باهوش باشید

اگر می خواهید سرویس شما کامل باشد باید مهارت خواندن ذهن افراد را داشته باشید. برخی از مردم قدران هستند، عده ای شوخ طبع اند، عده ای می خواهند با شما گپ بزنند و برخی هم می خواهند تا حد ممکن شما را نبینند. گروهی می خواهند همه چیز به سرعت انجام شود و عده ای هم علاقه ای به عجله ندارند.

به زبان بدن افراد نگاه کنید و به نشانه های کلامی گوش دهید و با هر مشتری به روش ترجیحی خودش رفتار کنید.

سازگار باشید

علاوه بر اینکه باید قادر به انطباق با شخصیت های متفاوت باشد باید توانایی تطبیق با محیط را نیز داشته باشد.  اگر چه یک سرویس دهنده نمی تواند همه چیز را در رستوران کنترل کند اما یک فرد هوشمند با تفکر سریع می تواند مشکلات پیش بینی نشده را نیز حل کند. اگر آشپزخانه فراموش کرده که در سالاد باید پیاز باشد با پیشنهاد یک نوشیدنی رایگان و یا یک پیش غذا این اشتباه را جایگزین کنید. این اطمینان می دهد که مشتری زمان پرداخت صورت حساب خوشحال است.

آرامش خود را حفظ کنید

برخی اوقات آشپزخانه اشتباهاتی می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد یک سرویس دهنده موفق باید قادر به نگه داشتن آرامش در این شرایط باشید. تنها راه حل این است که اجازه ندهید این مشکل به سایر قسمت ها سرایت کند. شما نمی توانید همه چیز را به بهترین نحو انجام دهید اما می توانید وقتی یک اشتباهی رخ می دهد از بزرگ شدن آن جلوگیری کنید.

مودب باشید

همه چیز واضح است اما اگر یک مشتری از ابتدایی که شما یک میز را به او پیشنهاد می دهید عصبانی باشد چه؟ درست ترین و سریع ترین راه حل این است که از کلماتی دوستانه استفاده کنید. به عنوان مثال در یک شب شلوغ که مشتریان برای نشستن مدت طولانی صبر کرده اند گرسنه و نا شکیبا هستند و انتظار سریع آماده شدن غذای خود را دارند. با یک لبخند به میز نزدیک شوید و همدردی خود را با یک جمله ساده " متاسفم از اینکه مدت طولانی منتظر ماندید" اظهار کنید و سپس سفارش غذا و سرو نوشیدنی را شروع کنید.

بالاتر از همه مشتریان می خواهند احساس کنند شما در واقع به تجربه غذا خوردن آن ها در رستوران خود اهمیت می دهید. مهمان نواز باشید و هدف خود را ایجاد یک تجربه استثنایی برای هر مشتری بگذارید.

 

 

 

مطالب مرتبط :

افزایش مشتری رستوران قوانین بهداشت رستوران انتخاب بهترین مکان برای رستوران ویژگی های یک رستوران خوب
افزایش مشتری رستوران قوانین بهداشت رستوران انتخاب بهترین مکان برای رستوران ویژگی های یک رستوران خوب

 

 

 

 

×