ورود به فروشگاه اینترنتی
تاریخچه فود کورت
۲۵آبان

تاریخچه فود کورت

تاریخچه

فودکورت (food court) مکانیست معمولا میدانگاه، سرپوشیده در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و دیگر ساختمان‌ها که انواع رستوران‌ها و غذاخوری‌ها بطور به‌ هم‌ پیوسته در دور این مکان قرار گرفته‌اند.


فودکورت (food court) گونه نسبتا جدیدی از رستوران‌ها و کافه‌هاست که در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و دیگر ساختمان‌های بزرگ وجود دارد و در آنها معمولا غذاهای حاضری و فست‌فود فروخته می‌شود.

در واقع فودکورت ها شباهت زیادی به کافه تریاها دارند. تنوع غذاهای فودکورت ها به اندازه‌ای هست که بتواند ذائقه‌های گوناگون را پاسخگو باشد.

در این غذاخوری‌ها معمولا تهیه و مدیریت سرو غذا آسان‌تر و سریع‌تر از رستوران‌ها انجام می‌شود. فودکورت ها علاوه بر سرو غذا در محل، برای منازل و محیط‌های کاری نیز غذا می‌فرستند.

هدف از ایجاد فودکورت ها تسهیل و تسریع در امور تهیه و سرو غذاست. اگرچه در ایران برخی از این فودکورت ها مجهزتر از رستوران‌های بزرگ هستند.

 

 

 

تاریخچه فودکورت در جهان

نخستین فودکورت در مارس سال 1974 در مرکز خرید پاراموس پارک در نیوجرسی افتتاح شد. البته قبل از آن تلاش ناموفقی در سال 1971 در این زمینه صورت گرفته بود با این حال فودکورت نیوجرسی نخستین تجربه موفق این کافه‌ها بود. هدف از ایجاد این فودکورت این بود که افرادی که برای خرید مراجعه کرده بودند بتوانند همان جا یک غذای سریع و مختصر بخورند و به ادامه خریدشان بپردازند. استقبال از این فودکورت سبب شد افراد دیگری در صدد ایجاد آن در نقاط گوناگون برآیند. در آغاز مواد غذایی در فودکورتها در ظروف پلاستیکی سرو می‌شد و معمولا با کارد و چنگال یک بار مصرف خورده می‌شد. 

 

تاریخچه فود کورت

 

راه اندازی فود کورت در ایران

در ایران نیز چند سالی است که فودکورت‌ها راه‌اندازی شده‌اند. فودکورت‌های برج میلاد، فود کورت پالادیوم، فود کورت مهر و ماه قم، فودکورت باشگاه انقلاب، فود کورت نگین ظفر، فود کورت علاالدین، فود کورت مگامال، فودکورت کیش، فود کورت هایپر استار، فود کورت راه چوبی و ... جزو معروف‌ترین فودکورت‌های ایران هستند. در مرکز خرید اصفهان نیز یک به تازگی فودکورت بزرگ و مجهز افتتاح شده است. 

یکی از تخصص های ما طراحی فود کورت، راه اندازی فود کورت و تامین تجهیزات فود کورت می باشد. از پروژه های تک آشپزخانه می توان به فود کورت پالادیوم ، فود کورت روشا ، فود کورت کیش ، فود کورت ارگ کرمانشاه ، فود کورت مهر و ماه قم را نام برد.

مشاوره، ارایه نقشه های تاسیسات ، طراحی و تجهیز فود کورت خود را به ما بسپارید.

 

فود کورت

 

تمامی مطالب متعلق به سایت تک آشپزخانه می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

×