ورود به فروشگاه اینترنتی
تجهیزات مورد نیاز در پخت پیتزا
۲۶اردیبهشت

تجهیزات مورد نیاز در پخت پیتزا

تکنیک های توسعه

اگر در حال تهیه‌ یک پیتزا هستید، فقط برای یک لحظه دست از کار بکشید و به دست‌های خود نگاهی بیاندازید، آیا بقایای آرد پیتزا را می‌بینید؟ زخم‌هایی که از گرفتن یک تابه داغ یا استفاده از یک چاقو‌ی تیز بر روی دست‌هایتان به جامانده‌اند چطور؟ مهم نیست که چه تعداد ابزار اختراع شده‌اند تا کار شما را آسان‌تر کنند، باید بدانید در حال حاضر مهم‌ترین ابزار تهیه‌ی پیتزا در بازار تجهیزات فست‌فود در اختیار شما هستند و استفاده از هر چیز دیگری فقط یک اشتباه است. با این حال، به عنوان یک صاحب رستوران و فست‌فود ، هنگامی که شما تصمیم به افتتاح فست فود اول، دوم یا دهم خود می‌کنید، یکی از بزرگترین ملاحظات مالی شما شامل تجهیزات فست‌فود می‌شود.


اگرچه که برای تهیه و پخت پیتزا حضور حداقل یک کارگر ضروری است، اما اگر شما انتظار دارید که به تعداد بیشتری از مشتریان خدمت کنید و کارمندان بیشتری را استخدام کنید، به چندین ابزار مهم نیاز خواهید داشت. در نهایت شما متوجه خواهید شد که یک فر پیتزا، یک میکسر، یک یخچال قابل اعتماد و تعداد مشخصی از اقلام کوچک در تلاش برای تهیه و پخت پیتزا مناسب کافی است. با این حال، قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، کارشناسان معتقدند که ابتدا باید منو فست‌فود خود را بررسی کنید. 

لازمه‌ی داشتن یک فست‌فود موفق، اطمینان از وجود تجهیزات فست فود مناسب است. هنگامی که شما تجهیزات و مواد مورد نیاز خود را برای فروشگاه خریداری می‌کنید، همیشه باید بهترین‌ها را داشته باشید. در اینجا برخی از مهمترین تجهیزات و وسایل پخت پیتزا که در هنگام باز کردن یک فست‌فود ارائه دهنده پیتزا نیاز دارید، آمده است.

فر پخت پیتزا

اگر بخواهید یک رستوران فست‌فود باز کنید، باید در وهله‌ اول یک فر خوب برای پخت پیتزا داشته باشید. برای انتخاب فر مناسب ممکن است گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار داشته باشد، با این حال باید بدانید تمامی فرها قادر به پخت سریع پیتزا هستند و موضوع انتخاب فر برای فست‌فود کاملا سلیقه‌ای است و به فضای رستوران و بودجه‌ شما بستگی دارد.

ظروف و ابزار آشپزخانه

مطمئنا شما قبل از تهیه‌ پیتزا و دیگر غذاها در فست‌فود خود باید از وجود تجهیزات با کیفیت در رستوران خود اطمینان حاصل کنید. برای تهیه و پخت یک پیتزا شما به فر پخت پیتزا و فر پخت خمیر، برش زن پیتزا و همچنین تابه خمیر و دستگاه‌های برش خمیر نیاز دارید. شما همچنین برای پخت خمیر پیتزا باید از تابه‌های با کیفیت بالا استفاده کنید مگر اینکه برای پخت خمیر مستقیما از صفحه‌های بزرگ فلزی یا آجری استفاده کنید. تنور‌های آجری می‌توانند یک گزینه مناسب برای پخت خمیر پیتزا باشند. این تنورها یک راه عالی برای توزیع گرما به تمام قسمت‌های پیتزایی است که شما تهیه کرده‌اید. آنها همچنین می‌توانند به طور مرتب سایر انواع غذاها را نیز طبخ کنند.

مواد غذایی تشکیل دهنده پیتزا

مواد غذایی که برای تهیه‌ پیتزا و تمام مواد غذایی دیگر که در رستوران شما آماده و ارائه می‌شود، باید بسیار با کیفیت وکاملا سالم باشد. به یاد داشته باشید که اگر از مواد بی‌کیفیت و یا ناسالم استفاده کنید، احتمالا شما قصد ندارید مشتریان خود را مجددا ملاقات کنید.

اجازه دهید منوی شما راهنمای شما باشد

آنتونی فالکو مشاور متخصص بین المللی پیتزا، مستقر در نیویورک ، که در تخصص خود بهترین است می‌گوید: "اولین گام برای موفقیت در صنعت فست‌فود، همیشه شناسایی نوع پیتزایی است که می‌خواهید ارائه دهید." نوع پیتزا، مقدار زیادی از تجهیزات فست فود مورد نیاز شما را تعیین می‌کند.

فضای مناسب جهت ارائه غذا

اگر در رستوران فست‌فود شما، فضایی برای سرو و خوردن غذا اختصاص داده شده است، لازم است که از کیفیت و ظاهر مورد قبول سرویس میز و صندلی خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر میز و صندلی، ابزاری همچون نمک پاش‌ها، فلفل پاش‌ها، ظرف پنیر پارمسان و سس و موارد دیگر نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دکور محل ارائه‌ غذا درخور توجه و ایده‌آل باشد.

تحویل پیتزا

اگر شما در رستوران فست‌فود خود خدمات تحویل پیتزا به مشتریان را نیز ارائه می‌دهید، باید بدانید که برای حمل پیتزا به جعبه‌های محکم و ایده‌آل نیاز دارید، جعبه‌‌های تحویل پیتزا در درجه‌اول باید ایزوله باشند و حرارتی که به حفظ کیفیت و ظاهر پیتزا کمک می‌کند، تا زمانی که به مشتری تحویل داده می‌شود، را حفظ کنند. انتخاب یک لباس مخصوص به همراه کلاه برای ماموران دلیوری نیز می‌تواند یک گزینه‌ خلاقانه برای حفظ کیفیت ارائه غذا و جلب رضایت مشتری باشد اگرچه این گزینه از جانب اکثر صاحبان رستوران‌های فست‌فود نادیده گرفته می‌شود.

×