ورود به فروشگاه اینترنتی
چربی گیر
۰۸شهریور

چربی گیر به منظور جلوگیری از ورود چربی و روغن و سایر مواد جامد به عنوان بخشی از سیستم لوله کشی طراحی می شود.در صورتیکه روغن وارد سیستم فاضلاب شود حجم عظیمی ماده جامد به وجود می آید و درون لوله ها سفت می شود.این توده جامد باعث می شود تا فاضلاب بالا بزند و لوله ها دچار گرفتگی و در نهایت ترکیدگی بشوند. چربی گیر معمولا در رستوران ها و مکان هایی که روغن زیادی مصرف می کنند به کار گرفته می شود و ظرفیت این را دارد که در زیر درین ها قرار بگیرد.


 

چربی گیر

 

چربی گیر چگونه کار می کند؟

یک چربی گیر با گرفتن هر چیزی که از درین پایین برود شامل آب،چربی و سایر مواد مایع و جامد کار می کند.یک چربی گیر شامل دو لگن جداگانه می باشد.لگن اول با هر ماده ای که از درین سینک پایین برود پر می شود.آنجا مواد خنک میشوند زمانی که چربی سرد می شود می ماسد و تبدیل به ماده جامدی میشود.چربی های ماسیده و سفت شده و مواد جامد به سطح آب شناور می گردند و از مایع کف لگن اول جدا می شوند.کف لگن اول لوله ای وجود دارد که به مایع لگن اول اجازه میدهد وارد لگن دوم شود لگن دوم به منظور جدا کردن چربی های اضافی که از لگن اول جا مانده اند استفاده می شود بنابراین فرآیند مجددا اجرا میگردد برای اینکه چربی گیر به درستی کار کند باید مرتبا تمیز شود در صورتی که تانک چربی گیر پر شود از کار می افتد.

احتیاط:اگر یک چربی گیر به درستی و مرتبا تمیز نشود ممکن است باعث ایجاد ترکیدگی و گرفتگی لوله ها شود.

چگونه یک چربی گیر را تمیز کنیم

 

چگونه یک چربی گیر را تمیز کنیم؟

ابتدا با دقت و کاملا درب چربی گیر را بردارید احتیاط در این مهم بسیار ضروری است در غیر این صورت ممکن است با خطر از بین رفتن درزگیر مواجه شوید.سپس لایه ی چربی که روی آب شناور است را بردارید و درون یک سطل زباله که دارای کیسه ای چند لایه می باشد قرار دهید.

در مرحله دوم فیلتر ها را برداشته آنها را تمیز کرده و بشویید سپس برای تمیز کردن کف لگن تا عاری از هرگونه مواد و ذرات بشود می توانید از یک صافی استفاده کنید آخرین چیزی که باید تمیز شود دریچه عبور از لگن اول به دوم توسط یک پراب قابل انعطاف است.پس از اتمام کار، فیلتر ها را سر جای خود قرار داده و درب مخزن را به دقت ببندید.

مرحله سوم دور ریزی روغن های استفاده شده می باشد.چنانچه شما از یک مخزن چربی گیر بسیار بزرگ در زیر زمین استفاده می کنید باید با یک پیمانکارجهت تخلیه این حجم چربی و مواد قرار داد ببندید.در غیر این صورت باید در سطل زباله محلی چربی ها را دور بریزید.

 

اندازه گیری مخزن چربی گیر

اندازه مخزن های چربی گیر بر اساس نرخ جریان ورودی بر حسب گالن بر دقیقه (GPM)محاسبه می شود.توسط نرخ جریان ورودی، ظرفیت مخزن چربی گیر تعیین می شود این ظرفیت محاسبه شده در واحد پوند دو برابر نرخ جریان ورودی می باشد.برای مثال یک چربی گیر با نرخ جریان ورودی 10 GPM باید ظرفیتی معادل 20 پوند داشته باشد.

گرد آوری :مهشید ذوالفقاری

تمامی مطالب متعلق به سایت تک آشپزخانه می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

×