ورود به فروشگاه اینترنتی
راهنمای خرید آبمیوه گیری
۱۹آبان

راهنمای خرید آبمیوه گیری

دانستنی های فنی آشپزخانه

امروزه دستگاه آبمیوه گیری از جمله محبوب‌ترین لوازم خانگی و تجهیزات کافی شاپ است که تقریبا در همه آشپزخانه‌ها وجود دارد. دستگاهی که در هر زمان، آبمیوه‌های گوارا در اختیارتان قرار می‌دهد. با خوردن یک لیوان آبمیوه انرژی شما دو برابر شده و حال و هوایتان عوض می‌شود، پس لازم است به فکر تهیه یک آبمیوه گیری مناسب باشید. 


اگر می‌خواهید یک آبمیوه گیری مناسب بخرید، باید بدانید که این دستگاه، برندهای مختلف و سازوکارهای گوناگونی دارد. پس برای اینکه بهترین و مناسب ترین آبمیوه گیری را بخرید، حتما نکات زیر را در هنگام خرید در نظر بگیرید:

هنگام خرید آبمیوه گیری به حجم و نوع نیازتان توجه داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که بیشتر امکانات و ویژگی‌های رایج را داشته باشد تا دستگاهی که می‌خرید با سهولت کامل برای شما آبمیوه فراهم کند.

در انتخاب مدل آبمیوه گیری به دهانه ورودی آن توجه داشته باشید، زیرا اگر دهانه ورودی دستگاه کوچک باشد شما باید میوه‌های بزرگ را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. پس سعی کنید مدلی که انتخاب می‌کنید دهانه ورودی مناسبی داشته باشد تا بدون نیاز به قطعه قطعه کردن میوه‌ها، آن‌ها را داخل دستگاه قرار دهید.

نکته دیگری که لازم است مورد توجه قرار گیرد، میزان سر و صدا و لرزش دستگاه آبمیوه گیری است. البته که اگر دستگاه را روی سطوح غیر تراز و ناصاف قرار دهید، باعث ایجاد سر و صدا و لرزش‌های اضافه می‌شود، اما مدل‌های مختلف آبمیوه گیری، میزان سر و صدا و ‌لرزش‌های متفاوتی دارند. پس سعی کنید هنگام خرید آبمیوه گیری، مدلی را انتخاب کنید که سر و صدا و لرزش کمتری ایجاد می‌کند.

دیگر فاکتور مهم برای خرید یک آبمیوه گیری مناسب، میزان قدرت دستگاه است. هرچه قدرت و توان آبمیوه گیری شما بیشتر باشد، طبیعتا طول عمر و عملکرد آن نیز بیشتر خواهد بود. معمولا قدرت آبمیوه گیری ها از ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ وات متغیر می‌باشد. همچنین در نظر داشته باشید که دستگاهی با قدرت و توان بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به نمونه کم توان دارد، پس در هنگام خرید به قدرت دستگاه نیز توجه داشته باشید.

برخی دستگاه‌های آبمیوه گیری قابلیت تنظیم سرعت به صورت دستی یا اتوماتیک را دارند. با این قابلیت شما می‌توانید متناسب با نوع میوه‌ای که در دستگاه قرار دهید سرعت آن را تنظیم کنید یا اینکه خود دستگاه به صورت اتوماتیک با تشخیص میزان سفتی میوه، سرعت مناسب را انتخاب می‌کند. با وجود این ویژگی، هم در مصرف انرژی صرفه جویی شده و هم عمر دستگاه افزایش می‌یابد.

از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید یک دستگاه آبمیوه گیری، نوع و جنس تیغه‌های آن است. جنس تیغه‌ها روی عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم داشته و لازم است مدلی که انتخاب می‌کنید، جنس تیغه مناسبی داشته باشد. تیغه‌ها معمولا از جنس پلاستیک، فولاد، استیل و یا تیتانیوم هستند. فولاد و تیتانیوم بهترین جنس برای تیغه آبمیوه گیری هستند. همچنین جنس بدنه آن‌ها معمولا به صورت استیل، پلاستیک و یا ترکیبی از این دو است، پس بسته به نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

لازم به ذکر است هرچه حجم مخزن تفاله دستگاه بزرگ‌تر باشد دفعات کمتری برای تخلیه دستگاه لازم است. پس آبمیوه گیری با مخزن بزرگتر مناسب‌تر است.

×