ورود به فروشگاه اینترنتی
تجهیزات رستوران
۰۹امرداد

تجهیزات رستوران

دانستنی های فنی آشپزخانه

ایجاد و راه‌اندازی یک رستوران یکی از مشاغل پرطرفدار در کشور ماست. ایجاد یک رستوران جدید در هر نقطه‌ای برای مردم و مشتریان بسیار جذاب است. شاید تعداد رستوران‌های موجود در کشور ما زیاد است اما یکی از نکاتی که باعث تفاوت و برتری رستوران‌های خاص می‌گردد، استفاده از تجهیزات خاص و باکیفیت رستوران می‌باشد. در واقع تفاوت رستوران‌های موفق با سایر رستوران‌ها استفاده از نکاتی است که از تجهیزات رستوران آغاز می‌گردد.


تجهیزات رستوران شامل چه مواردی می‌شود؟

تجهیزات رستوران با توجه به نوع غذاها یا محصولاتی که به مشتریان ارائه می‌دهند، متفاوت است. برای مثال رستوران‌هایی که غذای سرد سرو می‌کنند با تجهیزات رستوران غذای گرم متفاوت است. سه نوع عمده تجهیزات شامل تجهیزات پخت و آماده سازی غذا، تجهیزات نگه داری و تجهیزات بسته بندی و ارائه غذا، می‌شود.

تعیین نوع منو رستوران، تعداد و حجم غذای خروجی، منطقه فعالیت و حتی نوع برندی که قصد خرید تجهیزات رستوران از آن‌ها را دارید همگی از عواملی هستند که برای شروع فعالیت کاری خود باید مدنظر قرار دهید.

امروزه تجهیزات رستوران بسیار پیشرفته و مدرنی برای استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌ها تولید و روانه بازار گشته که باعث افزایش سرعت و دقت در انجام کار می‌شود. اما گاها هزینه خریداری این تجهیزات بسیار بالاتر از سایر تجهیزات می‌باشد که عده ای از کارفرمایان را از خرید آن‌ها منصرف می نماید. اما این نکته را مدنظر داشته باشید که مزیت این دستگاه‌ها طول عمر بالا و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگه داری آن‌ها است. همچنین با افزایش تقاضا و رشد فعالیت رستوران، به‌راحتی پاسخگوی نیاز مشتریان خواهند بود.

استفاده از محصولات یک برند مطمئن و پشتیبانی محصولات و تجهیزات توسط تولیدکننده، عامل بسیار مهم دیگر در بحث خرید محصولات می باشد.

دسته بندی تجهیزات رستوران

محصولات و تجهیزات رستوران بسیار زیاد هستند و با پیشرفت تکنولوژی نیز کالاهای جدیدی وارد بازار شده اند که هر کدام باعث افزایش کیفیت و خدمت رسانی به مشتریان می گردند، اما در یک تقسیم بندی کلی این تجهیزات به شرح زیر هستند:

• تجهیزات آماده سازی
• تجهیزات انبار
• تجهیزات سرو غذا
• تجهیزات سلف سرویس و نگهداری غذا
• تجهیزات طبخ غذا رستوران
• خط سلف سرویس
• دستگاه های برودتی
• ماشین آلات ظرفشویی
• تالار پذیرایی
• تجهیزات کترینگ

هرچقدر که تجهیزات شما با کیفیت و استاندارد باشد، برای تکمیل طراحی رستوران و افزایش فروش و اطمینان مشتریان، باید از کادر مجرب نیز استفاده نمایید. مهماندارها در واقع ویترین هر رستوران هستند و طرز برخورد آن‌ها تعیین‌کننده سطح کاری رستوران است. روابط عمومی بالا، خوشرویی، صبر و حوصله زیاد، رعایت موارد بهداشتی در ظاهر و استفاده از لباس‌های مرتب همگی باعث جذب مشتریان و آوازه رستوران شما می‌گردد. تمیز بودن میزها، در نظر گرفتن مکان خاص برای خانواده‌ها، راهنمایی مشتریان به سمت میزهای خالی از وظایف مهم و اصلی مهمانداران می‌باشد

×