ورود به فروشگاه اینترنتی
دستگاه های آبمیوه گیری
۱۳بهمن

دستگاه های آبمیوه گیری

دانستنی های فنی آشپزخانه

یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین نوشیدنی ها به ویژه در کافی شاپ ها استفاده از آبمیوه های طبیعی است. هنوز هم برخی کافی شاپ ها با استفاده از آبمیوه گیرهای دستی اقدام به تهیه این نوشیدنی خوش طعم می کنند که به دلیل تماس میوه با دست فرد از نظر بهداشتی خوشآیند مشتری نیست .


امروزه در بیشتر کافی شاپ ها و آبمیوه فروشی ها استفاده از دستگاه های آبمیوه گیری رواج بسیار دارد و کار را نیز برای این افراد ساده کرده است تا در کمترین زمان نوشیدنی خوش مزه و خوش بو به مشتری خود تحویل دهند.هر کدام از این دستگاه ها با توجه به ویژگی های خود توانایی آماده سازی حجم مشخصی آبمیوه در مدت زمانی مشخص دارد، که بسته به نوع و میزان استفاده شما نیاز است در انتخاب خود دقت کنید.

از جمله ویژگی های قابل توجه میتوان به : قدرت دستگاه ، حجم دستگاه ، فیلتر و صافی دستگاه، حجم ورودی دستگاه، کم صدایی، کم مصرفی، نوع، جنس تیغه و ... اشاره کرد.

درصورتی که دستگاه آبمیوه گیری شما از قدرت کافی برخوردار نباشد نمیتوانید میوه های سخت مانند سیب ، هویج و... را آب بگیرید و تنها قادر خواهید بود میوه های آبکی را مورد استفاده قرار دهید.در صورتی که در هر نوبت نیازمند آب گرفتن حجم زیادی آبمیوه هستید بهتر است از دستگاه های با مخزن بالا استفاده کنید تا نیاز نباشد هر بار مخزن را پر و خالی کنید، همچنین می توانید از دستگاه های با خروجی بیرونی استفاده کنید.

برخی افراد علاقه چندانی به خوردن پالپ میوه نداشته و دوست ندارند در آبمیوه قطعاتی از آن وجود داشته باشد که نیاز است این افراد نسبت به اندازه صافی دستگاه توجه کافی را داشت باشند همچنین برعکس این ماجرا نیز وجود دارد یعنی افرادی هستند که علاقه مند به مصرف تیکه های محلول میوه هستند .

در صورتی که دستگاه شما دارای ورودی کوچکی باشد شما قادر نخواهید بود حجم بیشتری از میوه خام را وارد دستگاه کنید و یا در وارد کردن میوه های بزرک دچار مشکل خواهید شد و لازم است ابتدا مبوه را به قطعات کوشک تر تقسیم کنید که کاری زمان بر و دشوار است پس نسبت به اندازه ورودی دستگاه همواره سختگیر باشید.

دستگاه های آبمیوه گیری اغلب دارای صدایی بلند هستند اما مدل هایی بی صدا و یا کم صدا نیز وجود دارد که بهتر است آنها را تهیه کنید زیرا اگر استفاده شما در کافه باشد، لازمه فضایی مانند کافه سکوت و آرامش است که بلند بودن صدای دستگاه شما این شرایط را نقض می کند.

اگر دستگاه شما دارای تیغه تیز و بررنده نباشد اغلب آبمیوه گیر حجم زیادی از میوه را به عنوان تفاله دور انداخته و هدر می رود که لازم است نسبت به نگهداری و انتخاب دستگاه کوشا باشید.

دستگاه های آبمیوه گیری نسبت به سایر دستگاه ها با میوه هایی در تماس هستند که رنگ های متفاوتی دارند و در صورتی که پس از استفاده به خوبی دستگاه شسته و تمیز نگردد در اثر رسوب این رنگ ها بدنه داخلی دستگاه شما کدر و تیره می شود.

×